Frossen skulder – fjernes nemt hos Janes klinik Kerteminde

15. december 2017 Ikke kategoriseret 1

Frossen skulderFROSSEN SKULDER

En frossen skulder kan være utrolig smertefuld og invaliderende.  Smerterne kommer langsomt snigende, bliver stærkere og stærkere, og du tager måske et par smertestillende tabletter i løbet af dagen. Efterhånden som tiden går, tager smerterne til og det bliver nu også svært at sove om natten og dine bevægelsesmuligheder bliver efterhånden mere og mere begrænsede. Når du ikke får din normale nattesøvn, opstår der som regel også kronisk træthed. Du vil også helt automatisk passe på den dårlige skulder og dette kan medføre yderligere smerter i f.eks. nakke og ryg. Du skal snart på ferie og tænker, at når min skulder nu får lidt ro, så forsvinder smerterne nok af sig selv. Men du vil opdage at det ikke bliver bedre, tværtimod tiltager smerterne og bliver kroniske, og lige pludselig er det smerterne, der styrer dit liv.  Du har ikke længere samme bevægelighed, skulderleddet er stramt og bevægeligheden er nu meget begrænset.  Bare det at kunne løfte armen op, er ganske umuligt p.g.a. smerter og stivhed i selve leddet.

Ved du, at det kan tage rigtig lang tid, måske år, inden du er smertefri igen og har fået din fulde bevægelighed tilbage i skulderen?

Du er måske nået dertil, hvor du er ved at opgive det hele, da hidtidige behandlinger ikke har haft den store effekt.

Har du hørt om BMS-smertebehandling?

BMS-smertebehandling fungerer ved at få stukket ganske få nåle i arme/ben og du vil i løbet af få minutter få halveret dine smerter og i flere tilfælde, er smerterne helt væk efter en enkelt behandling. Der skal nogle gange 2-3 behandlinger til, så fat mod og tro på, at det kan hjælpe dig.

I Janes klinik i Kerteminde kan jeg kan give BMS-smertebehandling og fjerne dine smerter.

Smerterne kan være psykisk betinget.

Frossen skulder i venstre side, som er din modtagende side, kunne f.eks. betyde at du pt. er i en stress-situation og faktisk ikke rummer mere lige nu. Du er fyldt op og bekymrer dig meget, og kan lige nu ikke bære mere på din skulder. Dit energiniveau er meget lavt, så med mine ord, er du ude på dit fjernlager for at hente energi.

Frossen skulder i højre side, er din handlingens side. Når der ligger for mange opgaver og venter, og du måske hele tiden skubber dem foran dig, så sætter det sig i din højre skulder.

Jeg kombinerer derfor mange gange min akupunkturbehandling med den psykologiske samtale, så du går herfra med redskaber du kan bruge fremadrettet, samtidig med at du bliver smertefri.

Så få fuld bevægelighed allerede i dag …

Et svar

1. Pia Majbrit Olsen siger:

Hej Jane,
    Hvad koster en behandling af frossen skulder?
    Mvh
    Pia