Museskade og tennis albue – få hjælp i dag og bliv smertefri

19. marts 2018 Ikke kategoriseret 0

museskade

Museskade og tennisalbue m.v.

Ved gentagene og ensformig belastning af bevægeapperatet, f.eks. ved brug af computermus, kasseekspedition, tennis osv. kan der optræde alvorlige og smertefulde skader i  skuldre, øvre del af ryggen, overarme, albuer, håndled m.v. Skaderne opstår typisk i ledbånd, muskler, sener og  nerver.

Museskader kan komme snigende og ubevidst forsøger man at dæmpe smerterne ved at bruge armen anderledes, hvilket så bevirker at skaderne flytter fra håndled til underarm eller måske albue, skulder,ryg og/eller hals – smerter som tiltager efter længere tids brug – eller forkert brug af musen.

Museskader i håndleddet bevirker, at du får smerter ved brug af mus. De forsvinder dog, når håndleddet er i ro. Men hver eneste gang du benytter håndleddet forværres smerterne, du vil sikkert mærke varme og stivhed i leddet og din bevægelighed nedsættes i håndleddet.

tennisalbue

Tennisalbue er en smertefuld tilstand, som kommer af overbelastning af senerne i albuen. Smerterne kan forekomme både på den ydre og den indvendige side og du kan ikke lade være med at massere på området, hvor smerterne er. De vedvarende smerter tager efterhånden en hel del af din opmærksomhed og du får sværere ved at nå dine opgaver. Smertestillende tabletter hjælper måske et kort øjeblik, men smerterne tager til bagefter.  Det vil køre i ring indtil du kommer i behandling og får gjort noget ved det.

Museskade i skulderen med konstant smerte, kan brede sig til underarm mv. Det er en irritation i en sene i skulderen, som fremkommer ved overbelastning. Det kan være smertefuldt når du løfter armen på forskellige måder. Din bevægelighed bliver nedsat. Det plager ved sengetid, da du ikke kan sove på den smertefulde skulder. Det bliver besværligt og smertefuldt at klæde sig på og for kvinder, bliver det et problem med bh-en.

Fremadrettet skal du tænke på, at du måske skal havde en anden form for mus, så skaden ikke opstår igen.

Museskader kan også opstå i fingrene, i form af følelseshed i ringe- og lillefinger.

Få hjælp i dag

BMS-smertebehandling er ideel mod alle former for museskader (der stikkes kun i arme og ben) og du vil i løbet af få minutter kunne mærke smertelindring og i mange tilfælde er smerterne helt væk efter en enkelt  behandling.